Een Half Dagje

24 mei 2017 - Petrem, België

Na het ontbijt met Lieve en de jongste zoon, die moest immers gewoon naar school, weer op pad. Vandaag was de planning om naar Jodoigne te lopen. Een relatieve korte etappe, maar de volgende twee dagen zouden langen stukken worden over de oude spoorbaan naar Namur. Binnen het uur liep ik Hélécine alweer uit en doemde de uitgestrekte, heuvelachtige bietenvelden alweer voor me op.
Tijdens mijn eerste rust pauze, checkte ik mijn route naar mijn slaap adres. Dit bleek een positieve tegenvaller te zijn. Het slaap adres bleek helemaal niet in Jodoigne te liggen, maar een behoorlijk aantal kilometers ervoor. Dit hield in dat ik vandaag vroeg op mijn bestemming zou zijn, maar morgen de kilometer bij de etappe erbij komen.
Na de heuvels overgestoken te hebben en de akkers doorkruist, volgde ik een oude Kasseiweg de heuvels af. De Kasseiweg liep het kleine dorpje Piétrain in, alwaar ik zou verblijven. Het was dan ook maar Een Half Dagje lopen toen de Camino voor mij die dag er alweer op zat. Het adres was snel gevonden omdat aan het tuinhek en naast de deurbel de inmiddels bekende St. Jacobsschelp hing.
Die middag heb ik dan gebruikt om mijn logs bij te werken en te plaatsen. Na een home kooking maaltijd met biefstuk en witlof op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag zouden er heel wat kilometers over de oude spoorbaan afgelegd worden.

1. Gabri van Dijk:
    5 juni 2017
    Het is allemaal prachtig!