Langs Het Spoor Naar Tessenderlo

20 mei 2017 - Tessenderlo, België

Deze ochtend was ik vroeg uit de veren, maar niet bepaalt fris en fruitig. De zon kwam al boven de bosrand uit en om in de sfeer van de nacht te blijven heb ik mezelf in het weiland als een Stokstaartje staan opwarmen in de ochtend zon.
Na mijn spullen gepakt te hebben, snel op weg naar het dichtbijzijnste dorp. Ik was wel toe aan een bak koffie.
Ik was door het dwalen van gisteren dusdanig van de oorspronkelijke route afgeweken, dat ik ervoor koos om Tongerlo en Scherpenheuvel links te laten liggen en de alternatieve route, rechtstreeks naar Diest te blijven volgen.

In het dorpje Ham heb ik mogen genieten van een heerlijke bak koffie van versgemalen bonen. Ik voelde me gesterkt en begon mijn route verder te volgen. Na krap 2 uur merkte ik dat mijn voeten de nachtrust hadden gemist en ook mijn lichaam was niet fit. Niets aan de hand, dan vandaag maar wat minder. Ik hoorde het stemmetje in mijn hoofd van mijn moeder die me nog zo op het hart had gedrukt: "Doe nou rustig aan, je hebt alle tijd".

De beslissing gemaakt om in een hotelletje in Tessenderlo te overnachten en na een korte navigatie liep ik Langs Het Spoor Naar Tessenderlo.
Halverwege deze etappe pakte ik een pauzepunt op het bankje bij de spoorwegovergang. Kort daarna kwamen er twee dames op de elektrische fiets aan en hadden blijkbaar hetzelfde idee. Al vrij snel wisten ze mij te ontfutselen dat ik op pelgrimstocht was naar Santiago. :"Oh Beb, dat maken wij dan weer mee. Hebben wij vanavond thuis wat te vertellen". Ik dacht, je moest eens weten wat ik allemaal over jullie te vertellen heb, maar dat voor later. Kort ge zegt, ze gingen van Lommel naar Scherpenheuvel en terug.

Uiteindelijk in mijn hotelletje aangekomen, dat nog 3 km buiten het centrum lag. Na een warme douche en wat rust de schoenen weer aan en het centrum. Op het terras kun je ook rusten. Na een paar pinten en een heerlijke maaltijd in een Italiaans restaurantje ben ik moe maar voldaan teruggekeerd naar mijn kamertje. Ach, een kilometertje meer of minder maakt dan niet meer uit....

1. Miriam:
    24 mei 2017
    Leuk Arjen! Fijne dag morgen!
  2. Jan Cranenburg:
    25 mei 2017
    stap voor stap en je ziet hou vlot het gaat