Gewoon, Omdat Het Kan

29 mei 2017 - Dinant, België

Na een bijzonder afscheid van Jesus. Waarbij hij mij ’s morgens begroete met “Morning Darlin'”, ontbijt aan de picknick tafel en niet uitlaten tot de deur maar tot de rand van het dorp met een gemeende knuffel en Franse kus op de wang, daalde ik de berg af terug naar de Maas.
In het centrumpje van Yvoir aangekomen, deed ik mijn boodschappen voor de rest van de dag. Even later zat ik op het dorpsplein te genieten van de ochtend zon en plande mijn route verder voor die dag. Het was weer een kwestie van het Jaagpad langs de Maas volgen richting Dinant.
Ik besefte me dat de club deze week weer in Alpe d'Huez was, om daar de Alpe d’HuZes te ondergaan. Daar wilde ik eigenlijk voor het vierde jaar op rij wel bij zijn. En toen viel het kwartje, waarom niet. Ik heb immers alles bij me en misschien is er wel een slaapplek vrij daar in de Alpen. Na een kort telefoontje met mijn goede vriend Cees, was de kogel snel door de kerk. Ik was meer dan welkom en ik zou opgehaald worden op het station in Grenoble.
Natuurlijk ben ik mijn Camino aan het lopen, maar het dichtst bij zijnde station was in Dinant. Laat dat nu precies op de route liggen. In Dinant kocht ik een ticket naar Grenoble en ging zo een nieuw avontuur tegemoet. Eenmaal in de TGV, waar ik nog nooit had in gezeten, bedacht ik me: “Wat is het vrije leven toch mooi. Dingen doen gewoon omdat het kan.”

1. Matthijs:
    8 juni 2017
    Ik denk dat je geluk hebt gehad dat Jesus je niet wakker is komen maken haha...
  2. Gabri van Dijk:
    9 juni 2017
    Mooi Frits, dat je langzamerhand het echte vrije leven begint te ontdekken. Doe lekker waar je zelf zin in hebt, waar je wilt, wanneer je wilt, hoe je wilt. Dan kun je pas zeggen dat je leeft. Je kiest er tenslotte zelf voor hoe je dat doet.
  3. Petra van Dijk:
    10 juni 2017
    Was n leuke verrassing hoorde ik daar op de Alpe D'huzes